11 Ağustos 2008 Pazartesi

Takdire Şayan Başarılar


Şampiyonlar başlığını yazar yazmaz Feza Diyarbekir'den bir telefon aldım. Şampiyonluk dışında Türk tavlası adına önemli bir kaç başarının daha sayılabileceğinden bahsetti bana Feza Abi. Özellikle internetin popüler olmadığı 90lar ve öncesine ait. Bursalı bir oyuncu olan İrfan Mızrakçı 'ya ait Monte Carlo Dünya Şampiyonası 3. lüğünden bahsetti ve internetten de bu bilginin check edilebileceğini belirtti ki sanırım bu Türk Tavla'sının en büyük enternasyonel başarısı tartışmasında unvanı ele geçirir. 15 dakikalık bu konuşmanın sonunda Türk tavlası adına önemli uluslararası başarıları da farklı bir kategori altında ortaya koymanın isabetli olacağına karar verdik.

Böylece Takdire Şayan Başarılar adı altında , şampiyonlukla noktalanmamış ana kademe dereceleri ve bunun yanında dikkate değer yan aktivite şampiyonlukları ya da derecelerini de kategorize ediyorum . İstatistik genelde acımasız olduğu için sadece şampiyonları hatırlar hep ama en azından bu postta bu başarılar hak ettiği yeri bulsun ...

İrfan Mızrakçı - Dünya Şampiyonası Monte Carlo (1993) - Üst Kademe Ana , Üçüncülük
Cem Duran - Dünya Şampiyonası Monte Carlo (2007) - Üst Kademe Ana , Çeyrek Final
Feza Diyarbekir - WBF Avrupa Şampiyonası Velden (2007) - Orta Kademe Ana , Finalist
Hamza Nar - Dünya Şampiyonası Monte Carlo (2005) - Super Jackpot Şampiyon
Emir Kunt - İsveç Açık (2004) - Üst Kademe Teselli , Finalist
Hamza Nar & Nedim Yardımcı - 20.Nordic Open (2008) , Danışman Çiftler Final

Not 1 : Turnuvalar arasında eşit kriterler belirleyip, hangi turnuvanın daha önemli olduğunu ortaya koymak neredeyse imkansız gibi bir şey . Ben takdire şayan kriteri olarak en alt sınır , orta kademe finalini belirledim. Sonuçta bu subjektif bir liste tabii ki . Herhangi bir resmiyeti ya da bağlayıcılığı yok …
Not 2 : Yanlış anlaşılma olmasın Feza Bey kendi derecesinden bahsetmedi bana telefonda. Bu dereceyi ben kendi insiyatifimle koydum . Orta kademe dahi olsa final, burada olmayı hakediyor . Yoksa kendisinin mütevaziliği hakkında en ufak bir şüphe emaresi yoktur ...

Hiç yorum yok: